ALLMÄN INFORMATION

Finns alla varor i butiken på Götgatan 90?

Det varierar, kontakta oss på info@igorsport.se så kan vi kolla upp det.

Får jag prova varorna?

Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

Det står ingen information om produkten jag är intresserad utav, hur får jag reda på mer?

Då vi har väldigt många varor i omlopp hinner inte alla publiceras med fullständig information. Kontakta oss på info@igorsport.se så berättar vi mer!

Vad ska jag tänka på vid bestämning av storlek?

Välj den storlek du normalt brukar köpa, det förekommer inga avvikelser i plaggen vi säljer gentemot de plagg du hittar i butiken av samma märke. Är du osäker på något plagg är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig gärna.

Vad har ni för öppettider i er kundtjänst?

Kontakta oss på info@igorsport.se om din fråga rör e-handeln. Vi svarar på e-post inom 24 timmar på helgfria vardagar, maximal svarstid är 48 timmar och du meddelas om det skulle ta längre tid än så här.

BETALNING

Var är min faktura?

Fakturan skickas via e-post från Klarna. Om den inte dykt upp, eller om du vill ha en kopia kan du ringa Klarna (som sköter våra fakturor och delbetalningar) på 08 - 120 120 00.

Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

Kontakta Klarna på 08-120 120 00 så hjälper de dig.

Är det säkert att betala med kort?

All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Igor Sport.

Sparar ni kortuppgifter?

Nej, alla kortbetalningar går via DIBS (www.dibs.se). Därav får aldrig Igor Sport ta del av dina kortuppgifter.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Du kan betala via kort, via direktbetalning i din bank, på faktura eller genom delbetalning. Läs mer om varje betalsätt i kassan eller bland köpvilllkoren.

KÖP

Kan jag avbeställa eller ändra min order?

Kontakta omgående kundservice för att ändra i en order, ange alltid ordernumret för den order ändringen gäller. Ordern kan fortfarande annulleras om den inte redan har skickats från vårt lager.

Är det fraktfritt att beställa från www.igorsport.se?

Det är fraktfritt om du lägger en order över 500 kronor.

Kan man beställa om man bor utanför Sverige?

Vi levererar bara till adresser i Sverige och du kan därför inte beställa från ett annat land.

Vad gör jag om köp-knappen inte fungerar?

Din webbläsare är sannolikt inte inställd för att acceptera s k cookies. Det måste den vara för att du ska kunna vara kund på www.igorsport.se.

Hur tar jag bort en vara ur varukorgen?

Klicka på krysset bredvid varan i din varukorg. När du genomfört din ändring uppdateras varukorgen automatiskt.

LEVERANS

Kan jag spåra min försändelse?

I samband med att din order packas så skickas en leveransbekräftelse till din valda e-post. Där kan du via en länk spåra din försändelse.

Vad gör jag om något saknas vid leveransen?

Vi lägger stor vikt vid att du som kund ska bli nöjd och kontrollerar alla order innan de skickas iväg. Skulle oturen vara framme och något visar sig saknas vid leveransen ber vi dig att kontakta vår kundtjänst omgående så att vi kan kontrollera vad som hänt.

Om något är fel vid leveransen vad gör jag?

Skulle något vara fel vid leveransen ber vi dig att kontakta vår kundtjänst snarast möjligt så att vi kan rätta till det. Ha ditt ordernummer nära till hands och berätta vad felet är så kan vi hjälpa dig snabbare.

Jag har fått fel vara, vad gör jag?

Har du fått fel vara vid mottagandet av din order ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så att vi kan rätta till det.

ORDER

Det står 1-5 dagar, men min vara har ännu inte kommit?

Leveranstiden som anges är vardagar, så för att få rätt förväntad leveransdag måste du räkna bort helger och eventuella helgdagar.Vänligen kontrollera din orderstatus för att se om de efterfrågade varorna har skickats till dig. Normalt tar leveransen 1-5 arbetsdagar beroende på vart du bor.

Vart kan jag se min orderstatus?

Vid hög belastning eller när det är helgdagar så kan förseningar uppstå medans din order packas. Om detta inträffar ber vi dig för säkerhetsskull att avvakta ytterligare en dag innan du kontaktar oss. Vid frågor om din order är vi tacksamma om du skickar med ditt ordernummer samt anger vilken artikel som frågan gäller.

Jag saknar orderbekräftelse, vart är den?

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadress du angivit vid köpet. Vid vissa typer av e-postkonto kan orderbekräftelsen hamna i skräppostmappen. För att undvika det kan du lägga adressen info@igorsport.se i dina säkra adresser. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen.

RETUR

Hur returnerar jag en vara?

Använd medföljande returpåse samt fraktsedel när du skickar returen till oss. Saknas detta bör du tänka på att artikeln kan utsättas för stötar under transport så ett ytteremballage med stötdämpande material mellan detta och artikelns förpackning rekommenderas att användas. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en fraktpåse/annan kartong. För fullständiga instruktioner läs igenom köpvillkoren

Hur gör jag för att byta en storlek?

Vid storleksbyte returnerar du den felaktiga storleken i medföljande påse/retursedel, bifoga kvitto/följesedel och uppge vilken artikel samt storlek du vill byta till. Vi bjuder på frakten för ett storleksbyte. Vid ytterligare byte måste du lägga en ny order.

Kan jag returnera eller byta storlek i er butik på Götgatan 90?

Vill du byta storlek/produkt eller returnera går det även att göra i butiken. Kontakta oss på info@igorsport.se innan retur sker. Viktigt att du tar med kvitto och det kontokort du betalade varan med. Har du handlat med faktura, medtag faktura så så krediterar vi den nästföljande vardag.

Kostar det att returnera varor?

Vid retur kan du använda bifogad påse/retursedel mot en avgift på 75 kronor som debiteras när vi mottagit och godkänt din retur.

Hur snabbt återbetalar ni mina pengar?

Vi strävar efter att återbetala dig så fort som möjligt även om lagen säger att det får ta maximalt 14 dagar från det att vi tagit emot din retur eller från det att du meddelat oss att du önskar utnyttja ångerrätten och skickat oss bevis på att du lämnat in returen till Posten.

Five Seasons EDISON W STRETCH PANT BLK
Five Seasons -58%
Ord.pris: 1 200 kr 500 kr
Five Seasons EDISON STRETCH PANT BLACK
Five Seasons -58%
Ord.pris: 1 200 kr 500 kr
Adidas ESS LK FZ  HOOD JOY/PINK
Adidas -39%
Ord.pris: 330 kr 200 kr
Adidas ESS LINEAR YG FZ HOOD UBLK
Adidas -40%
Ord.pris: 450 kr 270 kr
Adidas ESS 3S FZ HOOD C BLACK/BLK
Adidas -40%
Ord.pris: 650 kr 390 kr

Stäng